Over mij

Mijn foto
De Brabant-Collectie is in 1837 in 's-Hertogenbosch opgericht door het Provinciaal Genootschap van Kunsten en Wetenschappen in Noord-Brabant en wordt sinds 1986 beheerd door de bibliotheek van de Universiteit van Tilburg

maandag 16 januari 2012

DVD: Mijn nostalgisch Nederland: Mijn West-Brabant


De DVD-serie Mijn Nostalgisch Nederland is een uitgave van NostalgieNet en A.W. Bruna. Aan de hand van authentieke archiefbeelden wordt in deze serie een beeld gegeven van bijzondere streken en steden in Nederland.
West-Brabant heeft door zijn gunstige ligging in de 'Gouden Delta' tussen Maas, Rijn en Schelde, een rijke gescheidenis. Zo zijn daar de baroniestad Breda en de markiezenstad Bergen op Zoom. Ook op cultureel gebied is er veel te beleven.
Op deze DVD vindt u onder andere beelden van het Breda van de jaren '20 en van de bevrijding. Verder ziet u fragmenten van de beroemde wielerronde 'De Acht van Chaam' en het bloemencorso te Zundert. De DVD bestaat uit het programma Mijn West-Brabant en Parels uit het Archief; samen goed voor ruim een uur kijkplezier.
U kunt de DVD bekijken op onze raadpleegpc's in de Universiteitsbibliotheek.

Vindplaats: BENG DVD MIJN 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen